stoikidiskickboxingteam

Pilates

pilates

Η μέθοδος Pilates πήρε το όνομά της από το Γερμανό Joseph Hubertus Pilates, ο οποίος άρχισε να αναπτύσσει τη μέθοδό του στις αρχές του 1920, προκειμένου να υπερνικήσει τη δική του φυσική αδυναμία καθόσον ο ίδιος έπασχε από άσθμα και ραχίτιδα. Έφηβος ακόμη άρχισε να μελετά την ανατομία και την ανθρώπινη φυσιολογία και να εκπαιδεύεται σε δυτικές και ανατολικές πρακτικές εκγύμνασης όπως η Yoga και οι πολεμικές τέχνες. Συγχρόνως, ασχολήθηκε με την Πυγμαχία, εργάσθηκε ως ακροβάτης σε τσίρκο, ενώ εξελίχθηκε σε δεινό skier και δύτη.

Το Healthy Way μίλησε για τη μέθοδο Pilates με την Ευγενία Παπαδοπούλου ιδρύτρια και διευθύντρια του Studio Corpus Ray, το οποίο είναι Πιστοποιημένο Εκπαιδευτικό Κέντρο της σχολής Power Pilates NY, από τις καλύτερες σχολές παγκοσμίως στην εκπαίδευση της κλασικής μεθόδου Pilates.

Τι είναι η μέθοδος Pilates;

Ο ίδιος ο Pilates είχε δώσει τον εξής ορισμό για τη μέθοδό του: «Καλή φυσική κατάσταση είναι η απόκτηση και η διατήρηση ενός ομοιόμορφα ανεπτυγμένου σώματος με ένα υγιές μυαλό, πλήρως ικανό να εκτελέσει φυσικά, εύκολα και ικανοποιητικά τα πολλά και ποικίλλα καθημερινά καθήκοντα με ζωντάνια και ευχαρίστηση. Μια υγιής σπονδυλική στήλη είναι το κλειδί για μια καλή φυσική κατάσταση, χαρίζοντας στον άνθρωπο δύναμη, σταθερότητα, ελαστικότητα και νεανικότητα».

Μέθοδος Pilates σημαίνει μυϊκός έλεγχος του σώματος. Να αποκτήσω με το πνεύμα μου μυϊκό έλεγχο πάνω στο σώμα μου, δηλαδή συνειδητότητα. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που ξεκινάμε με ατομικά μαθήματα γιατί είναι απαραίτητο να υπάρχει κάποιος που να καθοδηγεί τον ασκούμενο και να τον επιβλέπει μέχρι να αποκτήσει εξοικείωση με τη χρήση των οργάνων. Μέσω της επανάληψης των ασκήσεων, ο ασκούμενος συνειδητοποιεί τι κάνει με το σώμα του και το διορθώνει. Αυτό το κομμάτι είναι πολύ σημαντικό και ως προς αυτό το σημείο διαφέρει από τις συνήθεις ασκήσεις σε γυμναστήρια που γίνονται κυρίως μηχανικά. Με τη μέθοδο Pilates αποκτά κανείς, λοιπόν, σωματική αυτογνωσία. Στο θέμα της συνειδητότητας, η μέθοδος αυτή έχει κοινά στοιχεία με τη Yoga, απλώς η Yoga είναι μια άσκηση πιο στατική, ενώ το Pilates έχει ρυθμό και ροή.

H μέθοδος Pilates μοιάζει με το Aerobic;

Στο πρώτο στάδιο της εκμάθησης των ασκήσεων σαφώς δεν είναι Aerobic γιατί οι ασκήσεις γίνονται αργά. Καθώς προχωρεί κανείς και συμπεριλαμβάνει όλο και περισσότερες ασκήσεις και εντείνει το ρυθμό, τότε γίνεται και Aerobic. Τελευταία υποστηρίζεται και από διάφορα όργανα Pilates.

Βελτιώνει προβλήματα στάσης και σπονδυλικής στήλης;

Κατ’ αρχάς το 99% των ανθρώπων έχει κάποιο πρόβλημα είτε με τη σπονδυλική του στήλη είτε με τις αρθρώσεις του. Το πρόβλημα ξεκινάει από τη στήριξη του σώματος. Το κέντρο του σώματος είναι η ευρεία περιοχή της λεκάνης. Η λεκάνη στηρίζεται στους μηρούς και η σπονδυλική στήλη στη λεκάνη. Όταν κινούμαστε γίνεται μια μεταφορά του βάρους μας. Όταν η στήριξή μας δεν είναι τέτοια που να μπορεί να υποστηρίξει τη μεταφορά βάρους που γίνεται, τότε μετατοπίζεται η λεκάνη από την ανατομική της θέση, είτε προς τα πίσω είτε προς τα εμπρός. Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει όλο το υπόλοιπο σώμα. Επηρεάζονται οι καμπύλες της σπονδυλικής στήλης και είτε γίνεται η οσφυική μοίρα επίπεδη, είτε δημιουργείται υπερλόρδωση. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από τη μέση τους. Το πρόβλημα της κακής στήριξης δεν αντανακλά απαραίτητα μόνο στη μέση, μπορεί να πλήξει οποιοδήποτε σημείο, ακόμα και τον αυχένα. Στη συνέχεια αυτό επηρεάζει την ελαστικότητα του σώματος και την κινητικότητα των αρθρώσεων. Αν το πρόβλημα γίνει χρόνιο μπορεί να οδηγήσει σε εκφύλιση των σπονδύλων και των αρθρώσεων.

Ενισχύοντας το μυϊκό σύστημα και κυρίως τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους, βελτιώνεται η στήριξη της σπονδυλικής στήλης.

Εάν ενισχύσει κανείς τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους βελτιώνεται αυτομάτως και η στάση του σώματός του;

Όχι αυτομάτως. Όπως τόνισα και νωρίτερα η μέθοδος Pilates καλλιεργεί τη σωματική συνειδητότητα. Όποιος γυμνάζεται με αυτή τη μέθοδο μαθαίνει να χρησιμοποιεί όλες τις ομάδες των μυών του σώματος. Οι άνδρες πολύ συχνά γυμνάζουν πολύ τους κοιλιακούς μύες εις βάρος άλλων μυϊκών ομάδων και εις βάρος της ελαστικότητας του σώματος. Το μυϊκό σύστημα χρειάζεται ισορροπία. Δουλεύουμε με όλες τις μυϊκές ομάδες του κορμού και του επάνω μέρους των ποδιών. Για να είναι ωφέλιμη μια κίνηση μαθαίνω πρώτα να σταθεροποιούμαι και μετά να κινούμαι. Με την επανάληψη των ασκήσεων, η σωστή κίνηση εγγράφεται στη μυϊκή μνήμη.

Και η σωστή κίνηση ενισχύει την ευεξία;

Οι στόχοι είναι σταθεροποίηση/στήριξη του κορμού και της σπονδυλικής στήλης που είναι το Α και το Ω για μια καλή φυσική κατάσταση και για την υγεία όλου του οργανισμού. Όταν καταφέρει το σώμα να ανακτήσει τις φυσιολογικές του καμπύλες βελτιώνεται το αναπνευστικό. Οι περισσότεροι άνθρωποι αναπνέουν πάρα πολύ επιφανειακά. Όταν βελτιώνεται η αναπνοή, βελτιώνεται και το κυκλοφορικό. Επίσης, όταν η σπονδυλική στήλη ανακτήσει την ελαστικότητά της βελτιώνεται και το νευρικό σύστημα γιατί ελευθερώνονται, δεν πιέζονται τα νεύρα, τα οποία απολήγουν εκεί και δίνουν ένα πιο υγιές ερέθισμα σε όλα τα όργανα. Η σταθεροποίηση, ο έλεγχος, η συγκέντρωση, η ροή της κίνησης, η αναπνοή και η ακρίβεια στην κίνηση είναι οι αρχές στις οποίες στηρίζεται η μέθοδος για την απόκτηση ευθυγραμμισμένης στάσης σώματος, αντοχής, ελαστικότητας, μεγαλύτερης κινητικότητας και αυτογνωσίας.

Πίσω

 
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Πανελλήνια Ομοσπονδία Kickboxing

World Association of Kickboxing Organizations

Joya Fight Gear

Walk the Line Studio

Σχολή Οδηγών Οδόσημο

Ακολουθήστε μας

Το Fight Club Larissa στο Facebook

Το Fight Club Larissa στο YouTube