stoikidiskickboxingteam

Cross-training

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή των ασκούμενων σε νέα είδη εξάσκησης, πολύ διαφορετικά από αυτά που ονομάζουμε συμβατικά. Ένα από τα είδη που ακούγεται περισσότερο είναι το Cross-training. Μεταφράζοντας κατά λέξη (διασταυρωμένη προπόνηση), καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για σύνθετη δραστηριότητα, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει πολλές αερόβιες και αναερόβιες δραστηριότητες σε μια μόνο προπόνηση. Στο προπονητικό πρόγραμμα μπορούμε να συμπεριλάβουμε ακόμη και διατατικές ασκήσεις.

crosstraining1

Το Cross-training αφορά θεωρητικά τους πάντες. Η προπόνηση μπορεί να εφαρμοστεί μέσα στο γυμναστήριο αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο χώρο. Θα λέγαμε ότι αφορά από αρχάριους ασκούμενους έως και ένα πολύ προχωρημένο αθλητή. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο είδος εξάσκησης εφαρμόζουν ακόμη και επαγγελματικοί αθλητικοί σύλλογοι στη περίοδο της προετοιμασίας .

Οφέλη:
1) Γυμνάζουμε ολόκληρο το σώμα. Επιλέγοντας τις κατάλληλες δραστηριότητες, μπορούμε να επιβαρύνουμε ανάλογα, ολόκληρο το μυϊκό μας σύστημα. Επίσης, είναι εύκολα κατανοητό ότι όταν γυμνάζομαι μόνο μια ή δυο μυϊκές ομάδες ανά προπόνηση, ο κίνδυνος τραυματισμού είναι αρκετά υψηλότερος. Δίνοντας επιβάρυνση σε πολλούς μύες, αναπτύσσουμε ομοιόμορφη σωματική ανάπτυξη και έχουμε καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα.
2) Αποφεύγουμε τη ρουτίνα της προπόνησης. Εναλλάσσοντας το τύπο της άσκησης, μέσα στη ίδια προπόνηση, είναι πραγματικά δύσκολο να βαρεθείς. Επίσης, η δυνατότητα επιλογής πολλαπλών δραστηριοτήτων επιτρέπει στον ασκούμενο να εντάξει στο πρόγραμμα πολλά είδη δραστηριοτήτων της αρεσκείας του ή ακόμη και τα αγαπημένα του αθλήματα.
3) Βρίσκουμε εύκολη εφαρμογή. Το πρόγραμμα μπορεί να περιλαμβάνει από τρέξιμο στο διάδρομο , έως και κολύμβηση στη θάλασσα. Η επιλογή του χώρου αλλά και του εξοπλισμού εξαρτάται καθαρά από το τι διαθέτει ο κάθε ένας, αλλά και σε ποιο χώρο βρίσκεται.
4) Αερόβια και αναερόβια δραστηριότητα σε μια προπόνηση. Είναι πραγματικά σημαντικό να μπορείς να βελτιώσεις την δύναμη, την αντοχή και την ευλυγισία μέσα σε μια μόνο προπόνηση. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι ο συνδυασμός έντασης με διάρκεια βάζει κυριολεκτικά φωτιά στο μεταβολισμό.

crosstraining2

Cross-training στο γυμναστήριο: Η συγκεκριμένη προπόνηση μπορεί να εφαρμοστεί στο γυμναστήριο με δεκάδες τρόπους. Απλούστερος όλων είναι η επιλογή όλων των ηλεκτρονικών μηχανημάτων (διάδρομος, ποδήλατο, ελλειπτικό , κωπηλατική κ.α) στην ίδια προπονητική μονάδα και ο διαχωρισμός τους σε ισόποσα χρονικά διαστήματα. Άλλη παραλλαγή περιλαμβάνει την εναλλαγή ηλεκτρονικού μηχανήματος μαζί με ένα μηχάνημα αντίστασης ή με ελεύθερα βάρη. Οι συνδυασμοί είναι αμέτρητοι και μπορούν να περιοριστούν μόνο από τη φαντασία μας.

Cross-training σε εξωτερικο χωρο ή στο σπίτι: Συνδυάζοντας πολλά αερόβια είδη εξάσκησης (τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμβηση) στην ίδια προπόνηση μπορούμε να πετύχουμε εξαιρετικό αποτέλεσμα. Πολύ αποτελεσματική επίσης θεωρείται η εναλλαγή μεταξύ αερόβιας δραστηριότητας και ασκήσεων γυμναστικής με το βάρος του σώματος (κάμψεις, μονόζυγο, κοιλιακοί κ.ά). Cross-training μπορουμε να εφαρμοσουμε ακομη και στο σπιτι με τη βοηθεια ασκησεων σουιδικης γυμναστικης και τo αεροβιo ωφελος που μπορει να προσφερει ενα σχοινακι.

Πίσω

 
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Πανελλήνια Ομοσπονδία Kickboxing

World Association of Kickboxing Organizations

Joya Fight Gear

Walk the Line Studio

Σχολή Οδηγών Οδόσημο

Ακολουθήστε μας

Το Fight Club Larissa στο Facebook

Το Fight Club Larissa στο YouTube